Jesteś tutaj: Strona główna » Perspektywy Finansowe » 2007-2013 » Projekty współpracy
  • Targi Turystyczne „LATO 2014”; Warszawa 04-06.04.2014

  • print
W dniach 04-06 kwietnia 2014 roku w Warszawie Stowarzyszenie N.A.R.E.W. - Narwiańska Akcja Rozwoju Ekonomicznego Wsi, Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Kraina Bobra” oraz Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Regionu Kozła prezentowały swoje regiony oraz produkty lokalne podczas kolejnej edycji Targów Turystycznych LATO 2014. Udział w wydarzeniu zrealizowany został w ramach projektu współpracy Produkt Lokalny Atrakcją Turystyczną (PLAT).


Dla odwiedzających Targi to przede wszystkim okazja do zapoznania się z ofertami turystycznymi regionów z kraju i zagranicy, liczne konkursy i degustacje na stoiskach a także wykłady osób związanych z turystyką oraz wspaniała okazja do poznania podmiotów promujących lokalne walory, w tym Lokalnych Grup Działania. W tym roku targi LATO połączone były z „Regionaliami” czyli targami produktów tradycyjnych, ekologicznych i rękodzieła oraz z targami „Agroturystyka”.


Na naszym stoisku naszych LGD zwiedzający mieli okazję poznać lokalne produkty będące wizytówką regionów (zarówno rękodzielniczą jak i kulinarną). Można było spróbować takich specjałów jak: lokalne wędliny, wyroby z dziczyzny, babka i kiszka ziemniaczana, chleb ze smalcem i ogórkami kiszonymi, kulebiaki, jagodzianki, tradycyjne pierogi, sery żółte dojrzewające a także przysmaki kuchni żydowskiej takie jak bigos, śledzie czy piernik. LGD Regionu Kozła wzbogaciło ofertę produktów regionalnych o wyśmienite ryby zarówno wędzone jak i konserwowe, pasztety i inne wyroby z drobiu. Zainteresowanym osobom rozdawane były materiały promocyjne i informacyjne, w tym nowowydane mini - mapki o producentach lokalnych z naszych terenów oraz folder turystyczny z przepisami na lokalne smakołyki o tytule „Produkt Lokalny Atrakcją Turystyczną”. Przedstawiciele Stowarzyszeń przybliżali PROW 2007-2013 Oś 4 Leader w szczególności dot. projektów współpracy, udzielali informacji na temat założeń projektu PLAT. Dodatkowo przedstawiali walory przyrodnicze i kulturowe gmin, udzielali informacji na temat dostępnej w regionie infrastruktury turystycznej i około turystycznej, bazy noclegowej oraz żywieniowej a także o organizatorach turystyki aktywnej. Podczas wydarzenia rozdawano również gadżety promocyjne przygotowane w ramach projektu takie jak kubki, długopisy, kredki, torby oraz smycze.